Znaczniki META oraz znacznik TITLE zawierają dodatkowe informacje na temat danej strony internetowej, które są przekazywane wyszukiwarkom. Zawartość tych znaczników nie jest widoczna na stronie, jednakże są bardzo istotne. Informacje w nich zawarte mają wpływ na miejsce w rankingu Google, a także informacje te stanowią doskonałą metodę na zwiększenie popularności strony.

Spomiędzy wszystkich znaczników opisu zawartości strony internetowej najważniejsze to:
- znacznik TITLE
- znacznik META Description
- znacznik META Keywords

Znacznik TITLE (tytuł strony)

Zawartość znacznika TITLE zazwyczaj jest umieszczana w pasku tytułowym okna używanej przeglądarki internetowej a także jego zawartość jest wyświetlana na liście wyników wyszukiwania jako tytuł strony. Obecnie TITLE jest jednym z najważniejszych elementów wpływających na to, jak Google postrzega naszą stronę.

Przy konstruowaniu tytułu strony pamiętaj o następujących zasadach:

  • Tytuł powinien być unikalny dla każdej podstrony
  • Tytuł stron powinien być opisowy i zwięzły. Długość tytułu nie powinna przekraczać 75 znaków, z czego widocznych dla użytkownika Google i tak pozostaje od 50 do 65 znaków. Zaleca się, aby tytuł był krótkim zdaniem odnoszącym się do treści danej strony. To często podstawowa informacja używana do podjęcia decyzji o tym, który wynik kliknąć.
  • Unikaj powtarzających się i schematycznych tytułów np. jak nazwa firmy z przodu tytułu.
  • Tytuł powinien zawierać najważniejsze słowa kluczowe dla danej strony, ale nie powinien zawierać wielokrotnie powtarzające się słowa lub zwroty.

Znacznik META Description (opis strony)

Znacznik ten nie jest wykorzystywany bezpośrednio do ustalania pozycji strony na liście wyników wyszukiwania. Opis zawartości strony, zawarty w tym znaczniku zostanie wyświetlony przez wyszukiwarki zaraz po tytule strony. Należy go dobrać bardzo starannie, tak aby stanowił zachętę do odwiedzenia właśnie Twojej strony.

Jeśli w opisie znajdzie się słowo, które użytkownik wpisze w zapytanie do Google, wówczas zostanie ono przez wyszukiwarkę pogrubione. W powyższym przykładzie wpisana była fraza "strony internetowe Łęczyca". Im więcej tekstu pogrubionego w wynikach danego opisu strony, tym użytkownikowi wydaje się, że dany wynik lepiej odpowiada jego zapytaniu - chętnie go kliknie, nawet jeżeli będzie zajmował niższą pozycję na liście wyników.

Kilka wytycznych przy konstruowaniu opisu strony:

  • Opis powinien składać się maksymalnie ze 150 znaków (wraz ze spacjami), jednak nie więcej niż 15 słów.
  • Stosuj unikalne opisy stron internetowych. Każda strona w serwisie internetowym powinna mieć zróżnicowany opis, który się nie dubluje i podsumowuje zawartość danej strony.

Znacznik META Keywords (słowa kluczowe)

W znaczniku keywords umieszczamy kluczowe słowa, które najlepiej charakteryzują zawartość strony. Tag ten nie wpływa na pozycję i nie jest szczegółowo analizowany przez wyszukiwarkę Google. Nie oznacza, to jednak, że nie mogą go brać nadal pod uwagę inne mniej popularne roboty sieciowe. Dla każdej strony powinien być unikalny zestaw słów kluczowych. Staraj się używać w tym tagu jedynie słów, które znajdziesz w zawartości strony, szukając najważniejszych podpunktów i wyrażeń. Frazy możesz, ale nie musisz oddzielać przecinkami. Znacznik keywords powinien składać się od 10 do 15 słów, ale liczba wszystkich użytych znaków nie powinna przekroczyć 100 (wraz ze spacjami).